Stránka 1 z 1

[Návod k hre] Broken Sword : Shadow of The Templars

Napsal: ned úno 28, 2010 11:21 pm
od Sven
Broken Sword : Shadow of The Templars (Director´s Cut)

Upozornenie: Pri akej-takej znalosti angličtiny nebudete mať problém hru dohrať. Vždy sa však môže vyskytnúť nejaký zákys. Čím menej budete pozerať do návodu, tým viac si hru užijete!


Po úvodnej animácii a úvodu do príbehu sa nachádzame v miestnosti s mŕtvym Pierrom Carchonom. Začneme s prehľadaním Carchona. Po kliknutí na jeho telo máš viacero možností. Najskôr vezmi sponu do vlasov (nachádza sa vyššie nad telom Carchona), ktorú naša hlavná hrdinka Nico Collard stratila po peknej šupe od vraha-míma. Ďalej Carchonovi odhrň sako a vezmi trčiaci lístok. Môžeš mu ešte zavrieť oči (neviem, či má nejaký vplyv, keď ich necháš otvorené).
Carchon je prehľadaný. Poobzeraj sa po izbe. Za zmienku stojí odhrnúť záves, odkiaľ prišiel útočník. Obzri si vyrezaný kruh do skla. Dá sa ísť aj na balkón. Po obhliadke izby vyjdi von na chodbu. Zastav sa vľavo pri stole. Po priblížení vezmi biely obrúsok. Pod ním sa nachádza malý otvor. Použi naňho sponu do vlasov. V strede stola sa otvoria malé dvierka, kde sa nachádza kľúč. Vezmi ho. Stôl môžeš nechať už tak. Choď ďalej vľavo. Nachádza sa tam maľba. Na podstavci maľby sa nachádza modrá farba. Vezmi ju, pričom hneď na to sa spustí animácia (Carchonova žena začne mať námietky na tvoj voľný pohyb po chodbe). Choď k nej a porozprávaj sa s ňou. Pýtaj sa na všetky osoby. Keď sa budeš pýtať na jej zosnulého muža, môžeš si počas rozhovoru vybrať, či budeš reagovať kľudne, alebo drzo. Mne sa osvedčil pokojný prístup. Dostaneš od Carchonovej kľúč od jeho izby. Nachádza sa úplne vpravo cez chodbu. Vojdi do nej. Prezri si hneď naľavo obraz. Klikni na malú rúčku na ňom. Najskôr sa nič nestane, ale keď klikneš na obraz druhýkrát, otvoríš ho ako malé dvierka, za ktorými sa nachádza trezor. Otvor ho malým kľúčom, ktorý si našiel v stolíku v hale. Nájdeš tam artefakt. Vezmi ho. Prejdi napravo cez miestnosť k stolíku. Po jeho priblížení vezmi odtiaľ dreveného slona. Vylej modrú farbu (z inventára) napravo do hnedej nádobky. Z inventára ďalej vyber artefakt, namoč ho do farby. Takto namočený artefakt použi na papier v strede. Vezmi ho. Choď von z miestnosti. Prejdi cez miestnosť a skús vyjsť von. Bez pozdravu pani Carchonovej to nepôjde, takže prehoď s ňou reč a môžeme ísť ďalej.

Ile de la Cité
Nachádzame sa vonku pri rieke. Prezri si čln, obe mreže a choď doprava. Nájdeš tam väčšie mreže. Sú tiež zamknuté, ale dajú sa otvoriť uvoľnením 2 pántov vľavo a vpravo. Ide o puzzle hlavolam, nechávam na každého, nech sa popasuje, nie je to nič zložité.
Po otvorení mreží môžeš ísť dovnútra. Zhoď drevenú konštrukciu, z ktorej vypadne kovový valček. Vezmi ho a choď doľava. Nachádza sa tam spínač. Do diery vlož z inventára artefakt. Teraz musíš otáčať artefaktom pomocou horných tlačidiel doľava a doprava v správnom poradí. Ak sa pomýliš raz, ideš od začiatku. Kombinácia je nasledovná : doľava, doprava, doľava, doľava, doprava, doľava, doľava. Po otvorení dverí nezabudni zobrať artefakt a choď dnu. V tajnej miestnosti najskôr vyber z inventára kovový krúžok a polož ho na prah dverí, ktorými si vošiel. Teraz pristúp ku krížu v strede miestnosti a zatlač. Jednak sa otvorí tajný panel a zároveň padnú dvere presne na krúžok a sploštia ho. Pusti kríž a vezmi krúžok z prahu dverí. Opäť zatlač na kríž. Z inventára vyber sploštený krúžok a podopri ním kríž. Keď kríž pustíš, nevráti sa do pôvodnej polohy, takže môžeš prísť k odokrytému panelu a strčiť doňho artefakt. Budeš počuť hluk mechanizmu, pričom naľavo v miestnosti sa trochu podvihnú padacie dvere, neotvoria sa však úplne. Preto pristúp ku krížu a vyber z neho sploštený krúžok, ktorý následne použi na tajné dvere úplne vľavo. Po ich otvorení vojdi dnu.
Nachádzaš sa v tme. Vráť sa trochu doprava. Všimni si blikajúce červené svetielko. Stlač ho, rozsvietiš tak miestnosť. Prezri si hneď obraz vpravo, potom zástavu a nakoniec stôl úplne vľavo. Otvor zásuvku, v ktorej nájdeš fotku usmievajúceho Carchona, ako mladíka v Afrike, za ktorým je mŕtvy muž. Klikni opäť na zásuvku. Vytiahneš ju úplne pričom v stole za zásuvkou nájdeš papier s tajnou šifrou. Pozri si ešte zložky na stole. Nájdeš tam zložku našej hrdinky Nico a články, ktoré napísala + šálku kávy. Späť k šifre. K rozšifrovaniu je potrebné priradiť správne symbol k písmenu abecedy. Nie je to ťažké, ak si domyslíš, že prvé slovo bude zrejme Pierre. Pre lenivcov pridávam celý preklad :
Šifra 1
Po rozlúštení môžeš opustiť miestnosť, nezabudni zobrať artefakt, ísť úplne von a namieriť si to po schodoch do svojho apartmánu.
Zavolá ti vždy nasratý šéf, ktorý nevytlačil tvoj bombastický článok dehonestujúci Pierra Carchona, akožto dovtedy známeho národného hrdinu. Telefón zazvoní druhýkrát a ozve sa nejaký pán Plantard, ktorý má záujem o náš článok a zároveň má informácie o kostýmovom vrahovi, ktorý nás tak zaujíma. Naplánuje stretávku v kaviarni, pričom podotkne, že bude v šedom plášti.

Café de la Chandelle Verte
Po úvodnej animácii sa nachádzaš v roli američana Georgea Stobbarta užívajúceho si prázdniny v Paríži. Pri stĺpe vezmi noviny a preštuduj ich. Prejdi do rozbitej kaviarne. Prehľadaj mŕtveho chlapíka oblečeného v šedom plášti. Pohni zrkadlom za ním a pozri sa doňho. Prehoď reč s čašníčkou. Keď sa spije do nemoty, vyjdi von z kaviarne a namier si to dozadu k pracujúcemu robotníkovi. Spustí sa animácia a ty sa vrátiš naspäť do kaviarne, kde budeš vypočutý od komisára a dôležitého žandára. Počas diskusie máš opäť možnosť voľby reakcií. Pri otázke, či som ešte niekoho videl v kaviarni pred bombovým útokom, som zamlčal klauna :D Komisár sa mi nezdal. Po rozhovore ťa pustia. Keď vyjdeš von, miesto činu si fotí Nico. Prehoď s ňou reč a popýtaj sa na všetkých. Po rozhovore ti dá svoje telefónne číslo (s poznámkou, že ide výsostne o pracovnú záležitosť :mrgreen: ). Choď znova k robotníkovi dozadu. Prehoď s ním reč a popýtaj sa na všetkých. Zároveň mu ponúkni, nech si prečíta noviny. Po ich prečítaní si odíde podať tiket na konské preteky. To je šanca pre teba zobrať náradie. Vráť sa ku kaviarni a zaboč doprava do pochybnej uličky. Prezri si všetky smetiaky a náradím otvor poklop do kanála. Vojdi dnu.
Vpravo na zemi nájdeš klaunov nos. Prejdi doprava. Na zemi nájdeš kus látky a ďalej na zábradlí zvláštny zelený materiál. Vylez hore po rebríku. Ocitneš sa na dvore rezidencie, kde na teba čumí domáci dozorca. Nie je veľmi nadšený, že ťa vidí vyliezať z kanála. Všetko sa zmení, keď mu počas rozhovoru ukážeš vizitku, ktorú si získal od komisára. Dozorca zmení prístup a ty sa môžeš pýtať na osoby a najmä na zelený materiál. Zistíš, že je to kus zo zelenej bundy, ktorú mal na sebe pravdepodobne vrah, a na ktorej bolo vytlačené meno výrobcu s telefónnym číslom. Keď sa ti minú otázky, ukonči rozhovor. Vyjdeš z brány a ocitneš sa na ulici pri vykopanej jame.
Použi telefón. Zavolaj výrobcovi bundy, ale nič sa nedozvieš. Zavolaj preto Nico. Pozve ťa k sebe domov. Po ukončení rozhovoru opäť hráš za postavu Nico.

Obrázek

Nico v apartmáne
Poobzeraj sa po svojej izbe. V krabici pri posteli nájdeš škatuľku so slonom, ale nejde otvoriť. Nič zaujímavé tu inak nie je. Môžeš ísť von. Vonku prejdi cez cestu a hoď reč s paničkou. Spomenie ti, že má veľmi peknú malú sesternicu, ktorá u nej bola včera cez deň. Nico ale žiadnu sesternicu nemá a preto vedela, že niekto neznámy navštívil jej príbytok. Po rozhovore choď doľava. Zobrazí sa ti mapka Paríža. Choď do kaviarne Chandelle Verte, kde vybuchla bomba. Prejdi doľava k miestu činu. Nájdeš tam chlapíka, ktorý pribíja dosky a uzatvára tak celú kaviareň. Prehoď s ním reč. Spomenieš mu, že robí svoju prácu dobre a že ho odfotíš do novín. Natešený si začne upravovať vlasy a to je príležitosť pre teba vojsť do zničenej kaviarne.
V kaviarni si prezri zrkadlo. V ňom zbadáš, že medzi trubkami niečo je. Prezri si stôl vedľa zrkadla. Nájdeš tam malú taštičku s vyrazeným symbolom Carchona. Klikni na taštičku a nájdeš v nej kovový artefakt a opäť zakódovanú správu. Rozkódovať ju ide rovnakým princípom, ako predošlú. Ako pomôcku použi prvé slovo, ktoré bude zrejme Plantard. Pre lenivcov pridávam rozkódovanú šifru :
Šifra 2
Po prečítaní zistíš, že Plantard a Imelda spolupracovali. Môžeš odísť z kaviarne. Prejdi dozadu k vykopanej diere a ďalej doprava von z ulice. Ocitneš sa na starom známom mieste pri člne.

Ile de la Cité (2)
Prejdi doprava a vojdi cez otvorené mreže až do tajnej miestnosti. Dvere vľavo otvor známym spôsobom : stlačiť kríž, podoprieť ho kovovým krúžkom, prejsť k odokrytému panelu a strčiť doňho artefakt. Vyber krúžok a pokračuj doľava.
Použi nový kovový artefakt na dieru vedľa obrazu. Obraz sa otvorí. Vnútri nájdeš roztrhanú fotku. Poskladaj ju ako puzzle a dostaneš tak druhú časť fotky, ktorú si našiel v zásuvke v tejto miestnosti, na ktorej sa nachádza otec Nico, z čoho je značne zdrvená. Automaticky sa vrátiš do svojho bytu. Ubehne zopár hodín a na schôdzku prichádza George. Nachádzaš sa opäť v roli Georgea pred domom Nico.

George pred domom Nico
Pokecaj si najskôr s predavačkou-vešticou na ulici a potom vojdi do domu. Začni diskusiu s Nico. Obdržíš od nej fotografiu, ktorú spravila, keď sa obaja prvýkrát stretli pri kaviarni. Je na nej George a za ním chlapík vychádzajúci z brány s nohavicami z presne toho istého zeleného materiálu, aký našiel George v kanáli. Po rozhovore vyjdeš von z baráku.
Vydaj sa doľava. Zobrazí sa ti mapka. Choď do La Risée du Monde.

La Risée du Monde
Ide o požičovňu kostýmov. Porozprávaj sa s predavačom. Určite mu ukáž bielu látku a fotku muža, ktorú si dostal od Nico. Zistíš jeho meno : Khan. Choď von a zájdi na policajnú stanicu. Vľavo je telefón. Zavolaj výrobcovi odevov ? Todrykovi. Povie ti, kde by sa mal Khan nachádzať. Vyjdi von a namier si to do hotela Ubu.

Hotel Ubu
Ak chceš, prehoď slovo s 2 týpkami pred hotelom, ale nič sa nedozvieš. Vojdi do hotela. Porozprávaj sa s paničkou za pianom (má perfektný slovný prejav, bavil som sa :D ). Zistíš, že Khan sa vydáva aj pod iným menom (Moerlin) a že bol v hoteli približne pred hodinou. Porozprávaj sa ďalej s pánom čítajúcim noviny. Zistíš, že Khan mu je dobre známy, ale pomôcť ti pri jeho chytení nemôže. Prejdi doľava. Porozprávaj sa s recepčným, ale pomoc od neho nečakaj. Vyskúšaj zobrať kľúč zavesený na nástenke, ale recepčný ťa okríkne. Opäť začni rozhovor s recepčným. Zistíš, že kľúč je od izby č. 21, čo je hneď vedľa Khanovej izby č. 22. Izba je síce prázdna, ale zarezervovaná. Choď opäť za paničkou za pianom a popros ju o pomoc s kľúčom. Ochotne pôjde za recepčným s fintou, že chce uložiť nejaké cennosti do trezoru. Keď bude recepčný preč, vezmi kľúč a vydaj sa hore po schodoch. Kľúč použi hneď u prvých dverí.
V izbe sa trochu poobzeraj a otvor okno. Vojdi cez neho, prejdi doprava k druhému oknu a vojdi dnu. Poobzeraj sa po izbe, nič však nenájdeš. Skús otvoriť dvere. Zbadáš prichádzajúceho Khana. Schováš sa v skrini. Khan vojde do izby, otvorí skriňu, vezme si nohavice, ale nezbadá ťa v tej rýchlosti. Prezlečie sa, pôvodné zelené nohavice nechá na posteli a odíde. Vyjdeš zo skrine. Prehľadaj nohavice. Po vačkoch nič nenájdeš, avšak napravo je otvor zošitý niťou. Otoč nohavice (kliknutím na gombík nohavíc). Z ľavého vrecka vytiahneš zápalky. Uvolníš tým niť. Zatiahni za ňu a otoč nohavice naspäť. Skontroluj predtým zošité vrecko. Nájdeš tam kartu na Thomasa Moerlina z firmy Grubber. Nohavice môžeš nechať tak. Vyjdi z izby a choď do vstupnej haly. Ukáž svoj objav recepčnému. Ukáž mu ID kartu a aj kľúč od izby. Bude značne prekvapený, ale nebude ti chcieť dať to, čo má Moerlin v trezore. Choď za tetuškou za klavírom a začni konverzáciu s ID kartou. Po dokončení začni s ID kartou znova. Pomôže ti prinútiť recepčného, aby ti vydal obsah Moerlinovho trezoru. Obdržíš starý zvitok. Von s ním nechoď, gangstri pred hotelom by sa na teba vrhli a našli ho. Choď do svojej izby hore po schodoch, vylez von oknom. Keď budeš na rímse, vyber z inventára zvitok a hoď ho dole. Môžeš sa vrátiť do izby a ísť von z hotela. Gangstri po prehliadke nič nenájdu. Zájdi pokojne doľava do uličky, vezmi zvitok a šup k Nico.
Rozhovor začni hneď so získaným zvitkom. Po diskusii a animácii sa podrobnejšie obaja pozriete na zvitok. Keď klikneš na stredný obrazec (dvaja ľudia na 1 koni), Nico ti spomenie jedného jej známeho pod menom Lobineau. Rozlúč sa s Nico, choď von, zájdi doľava a namier si to do Musée Crune.

Obrázek

Musée Crune
Vojdi do múzea. Prezri si v strede tripod. Nedotýkaj sa ho, len si ho prezri. Pohovor si so strážnikom. Zistíš, že Lobineau tam práve nie je. Pýtaj sa ho na tripod. Zistíš, že bol vykopaný v Írsku. Po tejto informácii môžeš kľudne ukončiť rozhovor. Vráť sa naspäť na mapku a zájdi za Nico.
Rozhovor začni o tripode. Navrhneš Nico výlet do Írska, ale nebude chcieť ísť. Ukonči rozhovor, vráť sa na mapku. Všimni si na mapke vpravo hore novú červenú šípku. Klikni na ňu a namier si to do Írska-Lochmarne.

Írsko
Nachádzaš sa pred miestnou krčmou. Prezri si okolie. Mreža dole nejde otvoriť. Vedľa nájdeš na stene plastovú krabičku, ale nejde otvoriť tiež. Na rohu stojí mladík ? Maguire. Pokecaj s ním o všetkom. Po rozhovore vojdi do krčmy. Čakajú ťa rozhovory. Najskôr to bude chlapík sediaci za stolom k tebe najbližšie. Volá sa Fitzgerald a je na tom s nervami zle. Pokecaj s ním o všetkom. Potom zájdi za chlapíkom v rohu, čo stále kýcha. Aj s ním pokecaj o všetkom. Keď začne kýchať, vezmi mu drôt, čo nechá na stole. Z pultu vezmi uterák a skús sa pozrieť do trasúcej sa umývačky pohárov . Krčmár ťa okríkne, nesmieš tam ísť. Pokecaj teda aj s ním a s ostatnými pri bare. V rozhovoroch sa podozvedáš o hrade, kde robí vykopávky archeológ Peagram a aj o duchovi, ktorý tam straší. Zároveň sa dozvieš, že Fitzgerald na hrade pri vykopávkach pracoval. Preto choď opäť za ním a začni s ním rozhovor. Pritlačíš ho trochu a nútiš ho, aby ti dal malý balíček, čo mu dal Peagram, a ktorý má odovzdať nejakému Marquetovi. Bojí sa o svoj život, preto ti balíček nedá a splašene vybehne von. Hneď po tom začuješ škripot kolies. Vyjdi von a opýtaj sa mladíka, čo sa stalo. Rozpovie ti, čo videl za účasti užitočnej animácie, kde zbadáš, ako auto drglo do plastovej krabičky na stene a ako Fitzgeraldovi vypadla krabička do mreží.
Klikni na otvorenú krabičku. Prepneš gombík. Vráť sa do krčmy a pýtaj si pivo. Krčmár zistí, že mu nejde pumpa a zrazu ani umývačka. Skús ísť k umývačke a klikni na ňu. Vráť sa ku krčmárovi. Povie ti, že potrebuje elektrikára na opravu pumpy. Ukáž mu zelenú ID kartu. Uverí ti, že si elektrikár a pustí ťa k umývačke. Použi z inventára drôt na zástrčku vedľa umývačky. Opravíš ju a preto ťa krčmár pustí do pivnice. V pivnici nie je nič vidno. Zatiahni za páku a vráť sa von k mrežiam pred krčmou. Pôjdu otvoriť, avšak vtom sa zjaví Khan. Bude sa pýtať, či si niečo nenašiel vypadnuté pri tom prepade. Budeš klamať, až sa práši. Po rozhovore sa vráť do pivnice, kde nájdeš spadnutý diamant, pričom Maguire zistí, že si ho našiel. V pivnici pusti vodu z vodovodu a namoč v ňom uterák z inventára. Vodu zavri a choď von z krčmy.
Choď doprava do ďalšej obrazovky. Nájdeš tam chlapíka strážiaceho kopu slamy. Pokecaj s ním a začni s červeným Ferrari. Dozvieš sa, že unesený Fitzgerald je jeho synovec a po niekoľkých presvedčujúcich vetách sa ho vydá hľadať. Keď odíde, vylez na kopu slamy. Nedočiahneš úplne hore, preto použi z inventára železnú páku, vraz ju do steny a tak prelez na druhú stranu. Choď vľavo a posuň drevo. Koza ťa síce naberie, ale nebude ti brániť zísť dole rebríkom.
V šachte najskôr vpravo zober z vrecka biely prášok. Teraz zhoď sošku na zemi. Keď padne, opäť na ňu klikni a postav ju. Na zemi sú otlačené jamky. Vysyp do nich prášok a vyžmýkaj mokrý uterák. Vzniknutá hmota stvrdne a vznikne tak pevný útvar s piatimi kolíkmi. Vezmeš ho a použiješ na panel nad soškou. Otvoria sa ti dvere. Vojdi do nich...čo sa stane, to sa nedozvieš, lebo príbeh sa presúva v ten istý čas do Paríža.

Paríž
Opäť sme v roli Nico. Vypočuj si odkazy (odkazovač je vľavo na poličke). Mimo iného sa dozvieš, že Moerlin kontaktoval Imeldu a Imelda sa chce s tebou stretnúť. Má nejaké nové info. Ocitneš sa pred rezidenciou Carchona. Najskôr uvolni jeden drôt zo sochy a potom druhý. Nakoniec sa opri o stred sochy. Tá padne a vznikne tak rebrík. Vylez hore. Okno sa nedá otvoriť, je na ňom plachta. Použi z inventára sploštený krúžok. Prerežeš tak plachtu a môžeš vojsť dnu. Prejdi do ďalšej miestnosti a potom vpravo, kde sa svieti. Nájdeš tam už zranenú Imeldu. Prebehne posledný rozhovor a Imelda zomrie. Pozri sa na ňu. Klikni na medailón, čo má na krku. Nájdeš v ňom malý kľúčik. Keď ho vezmeš, zmizneš odtiaľ a ocitneš sa naspäť vo svojom byte. Prejdi k veľkej krabici vedľa postele. Otvor ju. Nájdeš tam niečo, čo zanechal zlodej (netuším, čo to bolo). Potom vezmi drevenú krabičku so slonom a otvor ju novonájdeným kľúčikom. Po napumpovaní informácií si sadneš za stôl a prespíš tak až do rána.
Ráno niekto zaklope. Kupodivu je to George, ktorý ti ukáže diamant. Po konverzácii Nico spomenie, že treba navštíviť Lobineaua a že či náhodou detektív Rosso niečo nevie.
Opäť hráš za Georgea. Zájdi na policajnú stanicu a opýtaj sa na Marqueta. Dozvieš sa, že je v nemocnici. Choď teda von a na make sa ti objaví nový bod ? Hopital.

Hopital
Skús otvoriť sanitku, ale bude zamknutá. Choď dnu do nemocnice. Porozprávaj sa s doktorom, ale nebude veľmi ústretový. Recepčná najskôr tiež nie, ale keď jej ukážeš zelenú ID kartu, bude ťa považovať za príbuzného. Povie ti, kde sa Marquet nachádza a tiež to, že ho presunuli na lôžko pod sestrou Grendel.
Choď jednou s chodieb ďalej do nemocnice. V ďalšej obrazovke nájdeš upratovača. Porozprávaj sa s ním. Po rozhovore skús ísť do dverí vedľa neho, ale upratovač ti v tom zabráni. Preto choď trochu doľava a vedľa vodovodu je zástrčka. Vytiahni z nej kábel. Teraz môžeš otvoriť dvere. Nájdeš tam plášť. Choď ďalej doľava. Porozprávaj sa so sestrou Grendel. Dá ti merač tlaku. Choď sa porozprávať s pacientom na treťom lôžku. Po rozhovore mu skús zmerať tlak. Nebudeš to však robiť podľa predstáv pacienta. Preto, ak budeš chcieť ísť ďalej doprava, nepustí ťa a stále ťa bude volať na meranie tlaku. Odíď preto z miestnosti a vráť sa na recepciu. Objaví sa tam nový doktor Benoir. Daj mu tlakomer. Potom sa choď porozprávať s doktorom vedľa. Zistíš, že Benoir je jeho synovec a že sa zaúča. Požiada ťa, aby si mu to tam trochu poukazoval. Ty samozrejme budeš súhlasiť. Spolu s Benoirom choď do izby s pacientmi. Požiadaj Benoira, aby zmeral tlak neodbytnému pacientovi na treťom lôžku. Ty môžeš ísť pokojne ďalej vpravo. Porozprávaj sa so strážnikom. Pustí ťa dnu do izby. Nájdeš tam polomŕtveho Marqueta. Prehoď s ním reč. Získaš nejaké informácie, ale vtom do izby vtrhne iný doktor, ktorý ťa z miestnosti vyhodí. Príde za tebou Benoir. Úspešne dokončil meranie tlaku. Zároveň však poznamená, že nepozná žiadneho podobného doktora, ktorý by pracoval v nemocnici a ktorý vtrhol do izby Marqueta. Strážnik vyvalí dvere. Marqueta však nájdeš mŕtveho. ?Doktor? zdrhol oknom.

Nachádzaš sa naspäť u Nico. Porozprávaš jej, čo sa stalo. Po rozhovore choď von a na mapke sa vyber do Musée Crune.

Musée Crune (2)
V múzeu nájdeš Lobineaua, ktorý počas prvej návštevy chýbal. Začni s ním rozhovor a povypytuj sa ho na všetko v hornom inventári. Dozvieš sa ničo mimo iné aj o mieste Montfaucon. Spomeň mu starý zvitok. Bude sa chcieť naňho pozrieť. Neboj sa mu dať adresu k Nico, poznajú sa. Po rozhovore zájdi opäť za Nico. Povie ti, že u nej bol Lobineau. Po rozhovore choď von a zájdi opäť do Musée Crune. Porozprávaj sa opäť s Lobineauom, ktorý vysoko vyzdvihne návštevu u Nico :D Vypytuj sa na zvitok. Dozvieš sa čosi o rodine v Španielsku, ktorá bola spätá s Templármi.
Po rozhovore, keď sa nebude strážnik pozerať, stlač tlačidlo vľavo. Otvoríš okno. Presuň sa k sarkofágu napravo. Po chvíli začne strážnik zatvárať okno. Vtedy klikni na sarkofág. Schováš sa doňho. Strážnik oznámi Lobineauovi, že je záverečná a obaja sa vypracú von. Čas pokročil a ty si stále v sarkofágu. Počas animácie uvidíš, ako sa do múzea vkradnú dvaja zlodeji spred hotela Ubu. Vylezieš zo sarkofágu. Klikni na totem, spadne na teba nejaký predmet. Hoci ťa zlodeji začujú a budú chcieť zabiť, lanom vnikne do miestnosti zhora neznáma osoba. Zlodejov zneškodní a zoberie Tripod.
Nachádzaš sa opäť u Nico. Na tvoje prekvapenie neznáma osoba bola ona. Môžeš sa jej ešte opýtať, čo je medzi ňou a Lobineauom, ale odvrkne, že sa nemáš starať :wink:
Choď von. Na mapke zájdi na letisko a namier si to do Španielska.

Španielsko
Krásnu záhradu polieva záhradník. Počas diskusie s ním zistíš, že nie je veľmi prívetivý. Choď ďalej doľava k domu. Keď budeš chcieť ísť dnu, záhradník ťa okríkne. Choď ešte viac doľava na miesto, kde hadica vchádza do domu. Z inventára vyber tlakomer a použi ho. Hadica sa zasekne. Prefíkaný záhradník tuší, že si za tým ty a bude sa vyhrážať, že na teba pustí psov, keď vojdeš do domu. Neboj sa a vojdi dnu. Omrkni si brnenie. Potom skús vojsť pootvorenými dvermi dole. Začnú štekať psy. Hneď na to sa schovaj za brnenie. Záhradník pôjde skontrolovať situáciu a vytratí sa. Ty môžeš pokojne ísť hore schodmi. Porozprávaš sa so starou pani Vasconchellos a presvedčíš ju, aby ti dovolila poobzerať sa po okolí. Počas rozhovoru vtrhne do izby záhradník. Spolu pôjdete von k starému mauzóleu. Záhradník otvorí dvere a ty máš možnosť poobzerať sa. Zameraj sa na sošku vľavo. Odokry skrytú sklenenú šachovnicu. Po tomto úkone sa opýtaj starej pani na šachovnicu. Po rozhovore záhradník prinesie pôvodnú šachovnicu z domu. Priložíš ju na sklenenú. Čaká ťa hlavolam. Ide skôr o puzzle, nie je problém to vyriešiť. Každá figúrka musí pasovať na správne políčko. Pomôckou je štvorica farieb, ktoré sa zobrazia po kliknutí na dieru / figúrku. Farby sa musia zhodovať a vtedy figúrka sadne na miesto.
Po obsadení všetkých figúrok ťa čaká druhé kolo ? biele figúrky. Tie pasujú len do stredového stĺpca a to v nasledovnom zložení:
Šachové figúrky
Po úspešnom uložení figúrok sa otvoria tajné dvierka. Nájdeš v nich 700 rokov starý kalich. Nachádzaš sa opäť v apartmáne Nico, ktorá nie je zrovna nadšená s tým, že si sľúbil starej pani, že nájdeš strateného Don Carlosa. Ukonči rozhovor a vyber sa na mapke do Montfaucon.

Montfaucon
Porozprávaj sa so starým policajným vyslúžilcom. Prejdi ku žonglérovi. Vyskúšaj si žonglovanie, ale veľmi ti to nepôjde. Železnou tyčou z inventára sa môžeš pokúsiť otvoriť kanál, ale policajt ťa okríkne. Choď ďalej po schodoch. Nachádzaš sa v kostole. Poobzeraj sa poriadne po všetkých možných bodoch. Keď budeš pri soche, klikni na zvitok, ktorý drží v ruke. Klikni naňho druhýkrát. Až po treťom kliku sa cez neho pozrieš na sklenenú výplň. Pozhováraj sa s kňazom a povypytuj sa ho na všetko. Ukáž mu kalich. Kňaz zbadá, že je na ňom niečo napísané a ponúkne sa, že ho opatrne očistí, aby mohol znaky prečítať. Môžeš súhlasiť. Kňaz sa pustí do čistenia, ale bude mu to trvať. Ty sa vráť zatiaľ ku klaunovi. Prihovor sa mu a začni konverzáciu s červeným nosom z inventára. Po skončení rozhovoru choď za sediacim policajtom a tiež sa mu prihovor s nosom. Po tomto rozhovore opäť zájdi za klaunom. Opäť skúsiš žonglovať, ale s nasadeným červeným nosom. Klaun odíde, pričom nechá na zemi jednu loptičku. Vezmeš ju, pričom vtom policajt prestane kvasiť na sedadle a odíde. Z inventára vyber železnú tyč a otvor kanál. Choď dnu.
Prejdi na druhú stranu k prvým dverám. Pozri sa na ne. Z inventára vyber železnú tyč a rozbi dvere. Nájdeš tam páku. Zatiahni za ňu. Dvere sa neotvoria úplne. Preto prejdi na loď a aktivuj mechanizmus. Spustí sa reťaz. Vezmi reťaz. Pripevníš ju o dvere a mechanizmom ich odstrániš. Vojdi dnu. Prejdi doprava a pozri sa do škáry. Uvidíš zaujímavé stretnutie Templárov. Keď skončia seansu, vydaj sa napravo do jaskyne. Prezri si veľký kruh na zemi. Na trčiaci kamenný kôl polož z inventára tripod a vlož doňho diamant. Označí ti písmená : MARIB. Po tejto scéne sa nachádzaš opäť u Nico. Zistíš, že Marib je mesto v Sýrii. Po rozhovore sa na mapke vyber na letisko a smer : Sýria.

Sýria - Marib
Porozprávaj sa najskôr s chlapcom Nejom hneď vedľa. Po rozhovore stlač zvonček na stole vedľa chlapca a potom môžeš skúsiť pohladkať mačku. Prejdi doprava. Porozprávaj sa s američankou a následne s fotiacim amerikáncom. Prejdi ďalej doprava. Môžeš skúsiť konverzáciu s predavačom, ale ten ti jedine bude chcieť predať kebab. Prejdi doprava do dverí. Prezri si koberce a porozprávaj sa s predavačom. Keď mu ukážeš s inventára zápalkovú krabičku, odhrnie koberec a pustí ťa do tajných dverí.
Ihneď ťa osloví chlapík ? taxikár Ultar. Po jeho monológu sa skús porozprávať s mohutným chlapíkom za pultom, ale zistíš, že nemá jazyk. Opäť hoď reč s taxikárom a ukáž mu fotku z inventára. Zistíš, že Khan bol u taxikára nedávno a dokonca sa pýtal na Stobbarta a aj na nášho hľadaného človeka Klausnera. Hoci sa budeš chcieť vydať do Bull´s Head, kde cestoval aj Khan, nemáš dosť peňazí. Ukonči preto rozhovor a choď doprava k dverám. Zistíš, že sú zamknuté. Prečítaj si oznam na dverách. Nebudeš mu však rozumieť. Opýtaj sa Ultara na oznam. Zistíš, že je to WC, ktoré však nemôže nikto používať, pretože ktosi ukradol toaletnú kefu. Choď von na námestie k predavačovi kebabu. Opäť sa mu prihovor, pričom si všimneš, že kebaby pripravuje s toaletnou kefou. Zájdi za Nejom a opýtaj sa ho na predavača. Dohodneš sa s ním, že ti pomôže získať kefu, pokiaľ mu dáš červenú loptičku. Neváhaj. Po získanej rade zájdi za predavačom a povedz mu po arabsky, čo ti poradil Nejo. Predavač ťa začne nahánať. Keď mu utečieš, choď za Nejom. Dá ti kefu. S kefou choď opäť k Ultarovi a daj ju managerovi bez jazyka. Dá ti kľúče od WC. Môžeš sa ešte Ultara spýtať, čo znamená po arabsky veta, ktorú si použil na predavača kebabov :mrgreen: Získaný kľúč použi na dvere od WC.
Vnútri zatiahni za splachovač. Podarí sa ti ho odtrhnúť. Kľúče od WC použi na rolovací uterák vedľa umývadla. Po otvorení dvierok zober uterák. Choď von a zájdi k Nejovi. Bude sa hrať s loptičkou. Pohladkaj mačku a hneď na to stlač zvonček. Z pultu padne soška. Vezmi ju. Ponúkni ju američanke, ale tá ti povie, že vyzerá novo. Preto v inventári použi bielu špinavú vreckovku na sošku a zašpiň ju. Takto upravenú sošku opäť ponúkni američanke. Bude sa jej páčiť, ale nemá peniaze. Zájdi za jej mužom, ten ti zaplatí. S peniazmi choď za Ultarom. Ten sa vyberie pripraviť taxík, ty zatiaľ necháš kľúče od WC na pulte. Vonku zistíš, že taxi je starý náklaďák. Choď dozadu a prihovor sa Ultarovi. Taxík má problém. Je pokazený a oprava bude trvať dlho. Z inventára vyber uterák, ktorý si zobral z WC a ukáž ho Ultarovi. Pomocou neho auto opraví, tebe stále ostane polovica uteráka. Vyráža sa na Bull´s Head.

Bull´s Head
Odtrhni konár zo stromu vľavo. V inventári konár skombinuj s polovicou uteráka. Takto vytvorený hák použi na prasklinu v skale nižšie. Môžeš sa spustiť dole. Hore nájdeš prasklinu, v ktorej je mechanizmus. Skús tam strčiť ruku, ale George bude mať obavy. Skús to druhýkrát. Otvoríš dvere vpravo. Vojdi dnu. Vo veľkej šachte nájdeš hľadaného Klausnera, mŕtveho. Dvere sa za tebou zavrú. Prezri telo Klausnera. Nájdeš šošovku. Prejdi doľava. Na stene nájdeš kamennú tabuľu a na nej latinský nápis. Prejdi k soche v strede. Skús na ňu kliknúť tlačidlom pre použitie (kolieska), ale nič sa nestane. Preto na ňu klikni tlačidlom pre prezeranie (oko). Dvere sa otvoria a vojde Khan. Vyvedie ťa von a pýta sa, čo všetko vieš. Vyberaj odpovede, všetky vedú aj tak k tomu, že mu potrasieš rukou v ktorej budeš mať elektrošok. Zoskočíš dole do náklaďáku (James Bond sa prejavil) a zmizneš. Po tejto scéne sa nachádzaš opäť u Nico. Porozprávaš jej, čo si zažil, ponúkni jej reťaz z WC ako darček zo Sýrie :D a potom si to namier do Mountfaucon.

Montfaucon (2)
Porozprávaj sa s policajtom. Zájdi do kostola. Šošovku z inventára použi na kamenný zvitok, ktorý drží socha. Pozri sa cez neho. Obraz bude rozmazaný. Ide o veľmi jednoduché puzzle z 3 častí. Obraz dáš ľahko dokopy. Po získaní roku (1314) sa prihovor ku kňazovi, ktorý stále čistí kalich. Konečne ho dočistil. Znaky na ňom sa podobajú znakom na jednej z hrobiek v kostole. Choď do pravého horného rohu a pozri sa na obraz na stene. Až teraz si všimneš znakov, ktoré patria španielskej rodine Vasconchellos. Zrejme si našiel miesto odpočinku strateného Dona Carlosa. Čaká ťa hlavolam. Musíš vyznačiť 4 biblické názvy v spleti písmen. Tri sa dajú nájsť ľahko, so štvrtým som mal problém. Prikladám foto.
Biblické názvy
Po rozlúštení hlavolamu sa choď von z kostola a vráť sa na mapku. Vydaj sa do Musée Crune. Od Lobineaua sa dozvieš, že v Paríži nedávno našli podobnú sochu Templárov, akú si videl v katakombe v Sýrii. Po rozhovore choď von a na mapke si to namier do nového bodu : Site de Baphomet.

Site de Baphomet
Porozprávaj sa s fajčiacim robotníkom. Po rozhovore skús zobrať vedro vedľa neho, ale okríkne ťa. To isté spraví, ak sa budeš chcieť pozrieť na kopu haraburdia naľavo v kontajneri. Choď preto do dverí vpravo.
Skús otvoriť dvere vpravo. Sú od WC, ale sú zamknuté. Prehovor si so strážnikom. Opýtaj sa ho na WC. Ochotne ti dá kľúče od neho. Použi ich na dvere. Vnútri skús zobrať mydlo z umývadla. Bude poriadne špinavé. Keď budeš mydlo držať v ruke, z inventára vyber kľúč od strážnika a použi ho na mydlo. Urobíš odtlačok. Teraz do mydla nasyp plaster (biely prášok). Otvor kohútik z vodou a namoč mydlo. Aby si falošný kľúč mohol vybrať, je potrebné mydlo usušiť sušičom vpravo. Získal si falošný kľúč, vyzerá však plastovo. Choď z WC von. Strážnikovi vráť pravé kľúče a choď von. Skús namočiť vyrobený kľúč do vedra s farbou, ale robotník ťa okríkne. Vráť sa naspäť k strážnikovi a použi telefón. Zavoláš Nico a požiadaš ju, aby si prehovorila s robotníkom. Po rozhovore s Nico vybehni von a povedz robotníkovi, že má telefonát. Odíde a ty namoč plastový kľúč do vedra s farbou. Môžeš opäť zísť dole. Vypýtaj si od strážnika kľúče. V inventári zameň falošný kľúč za pravý. Teraz prejdi k termostatu na stene (malý ovládací panel spojený s radiátorom). Pozri sa na neho (klikni na oko). Prejdi teraz k strážnikovi a povedz mu, že je tu príliš teplo. Po rozhovore na panel klikni (klikni na koliesko). Vypneš tak kúrenie a strážnik si dá rukavice. Až teraz môžeš strážnikovi odovzdať jeho kľúče s falošným tebou vyrobeným. Nič nespozoruje. Opäť použi telefón. Požiadaš Nico, aby chvíľu zavolala naspäť (oni mali Clip vtedy? :wink: ) a pýtala si robotníka. Tak sa aj stane. Strážnik pôjde zavolať robotníka. Začnú sa hádať a ty môžeš ísť kľudne dole, z inventára použiť kľuč na dvere a vojsť do miestnosti s vykopávkami.
Zlez dole rebríkom a pozri sa na sochu a na mozaiku na zemi. Nebude dávať žiadny zmysel dovtedy, pokým z inventára nevyberieš kalich a nepoložíš ho na zem.

Ocitneš sa opäť u Nico, kde jej poslušne všetko porozprávaš. Usúdiš, že je čas vrátiť kalich pani Vasconcellos v Španielsku. Takže sa vyber opäť tam.

Obrázek

Španielsko (2)
Prejdi popri záhradníkovi Lopezovi do domu, vylez hore po schodoch a prehovor si s pani. Okrem iného jej spomenieš aj verše z Biblie, ktoré boli na hrobke Dona Carlosa, ale ani ona ani ty netušíte, o čo ide. Preto ukonči rozhovor a choď dole po schodoch. V malej miestnosti vľavo, odkiaľ ide hadica, vezmi malé zrkadlo. Prejdi doprava, porozprávaj sa s Lopezom, ktorý sa ti na počudovanie ospravedlní za svoje správanie pri tvojej poslednej návšteve. Prejdi dole k mauzóleu. Vnútri nájdeš Bibliu. Vezmi ju a zájdi za pani Vasconcellos. Spoločne nájdete všetky verše, ktoré však veľký zmysle nedávajú. Odkazujú na studňu, ktorá možno kedysi bola v mauzóleu. Informácie by mal mať Lopez, takže zájdi za ním. Ten síce vie, že tu kedysi bola studňa, ale nevie si spomenúť, kde. Pri rozhovore sa ho z inventára spýtaj na bielu vreckovku. Povie ti, že by dobre horela. Zájdi do mauzólea a vreckovku použi na dlhú tyč s hákom. Zapáliš tak sviečku, ale zhasne, pretože je otvorené okno. Palicou s hákom (bez vreckovky) zavri okno. Pokus s vreckovkou zopakuj. Sviečka sa vypáli a v nej je ukrytá figúrka. Choď von a opýtaj sa Lopeza, či si spomenul. Nespomenul, ale poradí ti, že vodu hľadali pomocou konára v tvare Y z liesky. Jedna je hneď pred tebou. Skús si z nej odtrhnúť, ale nenájdeš tam žiadny konár v tvare Y. Choď preto viac doľava, kde vstupuje hadica do domu. Tam nájdeš liesku aj s konárom v tvare Y. Keď ho odtrhneš, zájdi za Lopezom a povedz mu, že máš konár. Poučí ťa, ako s ním narábať. Budeš hľadať vodu pekne dlho. Nakoniec nájdeš plechovku. Lopez sa bude zaujímať o tvoj nález. Keď obaja zistíte, že ide len o plechovku, Lopez ju zahodí. Lenže plechovka padá veľmi dlho. Hodil ju totiž do studne, ktorá bola ukrytá medzi rastlinami.
Si v studni. Prejdi doľava k hlave leva. Po prezretí zistíš, že jedným zubom sa dá hýbať. Klikni na hlavu druhýkrát. Dvere sa otvoria a skoro ťa zabijú. V tme nič nevidíš, preto vyber z inventára zrkadlo a nasmeruj ho na slnko prechádzajúce studňou. Prejdi opäť napravo, z inventára vyber figúrku a použi ju. Čaká ťa ďalší hlavolam. Musíš otáčať vonkajším a vnútorným kolieskom tak, aby si dostal v strede (na 12-ke, ak sa na to pozeráme ako na hodiny) správnu kombináciu rímskych čísel. Ide o čísla, ktoré si videl na hrobke Dona Carlosa, keď si riešil hádanku 4 biblických názvov: ide konkr. o tie čísla okolo nápisov. Máš ich zapísané v diári v menu hry. Cez to všetko pridávam screen, v akej postupnosti majú byť zadávané čísla.
Levia hlava
Za každým zadaným číslom treba stlačiť tlačidlo dole vpravo. Keď zadáš posledné číslo, stlač tlačidlo v strede. Ak sa pomýliš, musíš zadávať čísla odznova. Len pre istotu, aby to bolo dané polopatisticky, vonkajší okruh zadáva desiatky (X, XX, atd...) a vnútorný okruh jednotky (I, II, ...). Po rozlúštení môžeš vojsť dnu. Prebehne animácia a ty sa vraciaš naspäť k Nico.
U Nico oxiduje Lobineau, z čoho vzniknú ťahance medzi tebou a ním :mrgreen: Po konverzácii sa vyberieš aj s Nico do Anglicka.

Cesta vlakom do Škótska
Porozprávaj sa so ženou oproti (naozaj je to žena?). Potom skús ísť von z kupé. Príde kontrola lístkov. Chlapík sa nápadne podobá na jedného z Templárov a vraha, ktorý zabil Marqueta v nemocnici. Skús ísť druhýkrát von. Prejdi vo vozni doľava. V druhom kupé nájdeš len dvoch opilcov. V treťom kupé nikto nie je. Prejdi do ďalšieho vozňa. Zahliadneš starého známeho gangstera spred hotela Ubu. Oboje dvere v tomto vozni budú zamknuté. Vráť sa do svojho kupé, ale Nico ani spolucestujúcu ?pani? tam nenájdeš. Vyber sa do vedľajšieho kupé s opilcami a otvor okno. Vylezieš na strechu vozňa. Vydaj sa doľava a zlez rebríkom dole. Prebehne scénka, v ktorej uvidíš, ako spolucestujúca ?pani? zápasí s gangstrami, ale bohužiaľ ju jeden z nich zastrelí. Ručnou brzdou zastavíš vlak. Spolucestujúca je Khan, ktorý bol celý ten čas na tvojej strane. Rozviaž Nico, pričom jej dáš bozk (no konečne) 8) . Vyjdi ľavými dverami von z vlaku.

Obrázek

Škótsko
Nachádzaš sa pri zrúcanine. Vojdi dnu. Prehrab sa v bordeli vľavo. Prehrab sa tam viac krát, pretože tam nájdeš až 4 veci : fajku, zelenú mincu, ozubené koliesko a vrchnák od pera. Zatiahni za kľuku vpravo. Ostane ti v ruke. Opäť klikni na mechanizmus a získaš ďalšie ozubené koleso. Pozri sa na sochu. Nájdeš na nej štyri body. Z inventára vyber väčšie koleso a vlož ho do pravého oka. Menšie koleso do ľavého oka. Vznikne celkom vtipný obraz :D Kľuku vsuň do úst. Otvoríš tak dvere. Kľuku si vezmeš. Prejdi doprava. Vyskúšaj zobrať fakľu, ale Nico ťa okríkne. Choď doprava cez dvere. Spustí sa animácia, pri ktorej uvidíš obrad Templárov, na ktorom sa zúčastňuje aj starý známy detektív Rosso. Po scénke sa snažíš s Nico utiecť, ale do cesty sa postaví gangster z vlaku. Vezmi fakľu zo steny hneď pri tebe a hoď ju na pušný prach. Toto je posledná vec, ktorú v hre spravíš. Sleduj konečnú animáciu. Nesmiem zabudnúť na výbornú záverečnú animáciu v Paríži. Či je na nej George s Nico spolu? Alebo je to Lobineau? Stačí dohrať túto perfektnú hru z dielne Revolutions.

Po dohraní sa ti v menu hry objaví kríž Templárov, pod ktorým sa nachádza pekný bonus. Enjoy!