Stránka 1 z 1
Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 12:47 pm
od iLji
Zdravím,
přesně před 30 dny jsem reklamoval sluchátka BEATS u autorizovaného prodejce. Sluchátka mi stále nevrátili. Mám tedy nárok na vracení peněz. Poprosil jsem prodejce, aby mi poslal peníze na účet. Emailem jsem mu zaslal veškerou dokumenctaci.
Chtěl jsem se zeptat, jakou lhůtu má prodejce na vracení peněz. Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 12:56 pm
od toro60
Obávám se, že ve tvláštních případech se reklamace může prodloužit. Zkus zajit do toho obchodu osobne nebo tam zavolat, o jaky obchod se jedná?
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 1:04 pm
od iTukan
Jestliže je to 30 dni dnes, tak mají ještě čas. Musí ti oznámit v termínu jak to bylo vyřízeno. Třeba večer pošlou mail, že jsou k vyzvednutí. Vrácení peněz dle reklamačního řádu.
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 1:13 pm
od parmin
Když to nestihnou do 30 dnů. máš nárok na vrácení peněz. Nicméně ten Tvůj způsob komunikace přes e-mail asi není úplně ideální. Doporučoval bych 31. den dojít do prodejny osobně a vyřešit na místě.
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 1:17 pm
od DD_
Prodlouzeni reklamacni lhuty muze probehnout pouze v pripade ze s tim budes souhlasit.
Email bych nepouzival jako oficialni komunikacni kanal.
Pokud do 30 dnu nebylo zbozi pripraveno k vyzvednuti, tak poslat doporucene odstoupeni od smlouvy. Penize musi vyplatit ihned po doruceni tohoto odstoupeni. Neni tam na to zadna dalsi lhuta.
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 1:18 pm
od mirmo80
toro60 píše:Obávám se, že ve tvláštních případech se reklamace může prodloužit. Zkus zajit do toho obchodu osobne nebo tam zavolat, o jaky obchod se jedná?
A aké sú zvláštne prípady? Ja som o predĺžení reklamačného konania ešte nepočul. Ale ČR legislatívu nepoznám.
Najlepšie osobne, ako píše parmin. No v prípade nákupu cez eshop, nie vždy možné. Ak sa ti do večera nikto nijakým spôsobom neozve, kontaktuj ich zajtra ty sám.
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 1:22 pm
od parmin
Na vyřízení reklamace má prodávající 30 dnů (až do půlnoci třicátého dne).
Spotřebitel může prodávajícímu povolit k vyřízení delší lhůtu než 30 dnů. Buď je toto ujednání obsaženo přímo v kupní smlouvě (např. Asko nábytek) nebo lze lhůtu prodloužit při podání reklamace.
Pokud poslední den lhůty připadne na sobotu, neděli nebo svátek, pak může podnikatel reklamaci vyřídit i nejbližší pracovní den (zpravidla v pondělí). Není-li reklamace vyřízena včas, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a nebo nárokovat výměnu věci za novou.
Vyřízením reklamace se rozumí jek její schválení (včetně provedení opravy), tak její zamítnutí.
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 1:30 pm
od mirmo80
Jj, pokiaľ s tým kupujúci súhlasí, je to samozrejme OK.
Re: Nárok na vracení peněz
Napsal: pon úno 11, 2013 9:38 pm
od Roman_Pe
DD_ píše:Penize musi vyplatit ihned po doruceni tohoto odstoupeni. Neni tam na to zadna dalsi lhuta.
Trošku sa mýliš ale rád ťa opravím aby bolo jasno. Reklamácia nemôže presiahnuť dobu ako je 30 dní. Pokiaľ reklamačná lehota presiahne 30 dní, tým pádom máš nárok na odstúpenie kúpnej zmluvy alebo žiadať výmenu za nový kus. Pokiaľ by si sa rozhodol o vrátenie peňazí, tak začne plynúť doba vybavenie dobropisu (vrátenie peňazí) a na to majú ďalších 30 dní. Je to blbé ale je to tak.