Stránka 1 z 3

Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: úte srp 09, 2011 9:30 am
od popo
Dobrý den, u mého iPhone 3gs kupovaného u T-Mobile v listopadu 2009 zlobí Home tlačítko - nereaguje na slabší stisk nebo někdy při jednom stisku zobrazí multitask lištu. Co jsem četl zkušenosti s Britexem, tak jsem se dost zděsil a začal se poohlížet po jiné možnosti. Našel jsem Český Servis, který nově řeší záruční opravy iPhonů mimo těch kupovaných u operátora v 1. Roce záruky, což pro můj iPhone neplatí. Nemáte tedy někdo zkušenosti s reklamací iPhonu přes Český servis?

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: úte srp 09, 2011 2:47 pm
od Dave
britex je v pohodě. jde spíš o to že v t-mobile jsou zmetci...
ale myslim si že pokud si necháš vypsat že máš telefon v poradku, čidla vlhkosti OK jen to tlačítko..a dáš ho reklamovat, tak že by to mohlo být OK.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: úte srp 09, 2011 3:02 pm
od vrty
Já mám s T-Mobile reklamací dobré zkušenosti, sice mi nikdy nezapůjčili na těch 14-dní co byl můj iPhone 3GS v opravě, iPhone náhradní, ale po každé mi dali nový (zřejmě repas) přístroj.

3x jsme ho tam šel reklamovat s tím, že se mi iPhone strašně rychle vybíjí a 3x mi reklamaci uznali a po třetí mi chtěli dokonce vrátit peníze, takže po 1,5roce používání, jsem si mohl vybrat jakýkoliv jiný telefon za 20.000,-Kč (iPhone 4 zrovna neměli, tak jsme zůstal u 3GS).

A ještě jedna drobnost, po každý, když ti dají nový přístroj (s novým IMEI) tak se ti automaticky prodlužuje zase na dva roky záruka ode dne, kdy sis ten přístroj převzal.

Takže teď čekám na iPhone 5 ;) a zkusím reklamovat po čtvrté a nechám si vrátit peníze.. ;)

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: úte srp 09, 2011 6:20 pm
od popo
Někde jsem ale četl, že Britex nemá právo rozebírat iPhony, je to pravda? Jinak co myslíte Český servis vs. Britex - komu mám dát přednost?

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: úte srp 09, 2011 7:50 pm
od vrty
Ja ani nevim kam to posila T-Mobile.
S Ceskym Servisem mam tu zkusenost, ze jsem si objednal svoz, zadal jsem seriove cislo iPhonu ktery byl v prvnim roce zaruky. Dalsi den prijelo DPD kteremu jsem dal balicek, kde byl ukrouceny USB napajeci kablik a osoupana sluchatka a za tyden mi privezli uplne novy kablik a nova sluchatka, vse v ramci Apple zaruky a bezplatne.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: čtv pro 27, 2012 10:44 pm
od STepik
Chci se jen zeptat, jelikoz budu taky reklamovat muj iPhone, tak kdyz bych k tomu pribalil take muj ponekud poskozeny kabel a sluchatka, daji mi je nove? Diky :-)

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: pát pro 28, 2012 7:13 pm
od vrty
Ano uz jsem to tak zkusil a dali sluchatka a kabel novy.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: pát pro 28, 2012 7:18 pm
od STepik
Super, taky vyzkouším, dík.. :D :)

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: čtv bře 21, 2013 12:10 pm
od airmt
Český servis tedy nebere na záruční opravy telefony koupené u operátora? Pokud jde o telefon koupený u Vodafone (stáří 1,5 roku), existuje nějaká alternativa k Britexu? Taky by mě zajímalo, jestli je záruka 2 roky i při nákupu telefonu u Vodafonu na IČO.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: čtv bře 21, 2013 12:31 pm
od dalzap
Pokud jsi bral na ico, mela by byt zaruka jen rok

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: čtv bře 21, 2013 4:36 pm
od airmt
obecně to vím, že ičo u applu má jen 1 rok, mám ale takový dojem, že Vodafone dává záruku 2 roky pro všechny zákazníky

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: pát bře 22, 2013 9:57 am
od vrty
v T-Mobile kdyz kupuji tel na Ico, tak mam take 2roky..

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: pát bře 22, 2013 5:55 pm
od airmt
Myslel jsem si to, dík za odpověď.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: sob bře 23, 2013 6:26 am
od kotelník
Ne ze ico u APPLU ma jen rok zaruku. To je u vseho zbozi.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: sob bře 23, 2013 5:45 pm
od airmt
Není to u všeho zboží. Jsou výrobci elektroniky, kteří běžně dávají 2 roky a případně také prodejci, kteří garantují prodlouženou záruku.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: sob bře 23, 2013 6:57 pm
od Jadro
Je to tak, ze B2C je minimum 2 roky. B2B je minimum 1 rok. Vyrobce muze samozrejme poskytnout vice, v tom ho zakon neomezuje. Nicmene to zalezi na nem.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 7:48 am
od M29
vrty píše:A ještě jedna drobnost, po každý, když ti dají nový přístroj (s novým IMEI) tak se ti automaticky prodlužuje zase na dva roky záruka ode dne, kdy sis ten přístroj převzal.


Tak tohle je zcela zavádějící blbost.

Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl přístroj v opravě. Resp. o dobu, než byl vyměněn za jiný.

Pokud bys chtěl znovu čerpat 2letou záruční dobu, musel bys za přístroj dostat peníze zpět a koupit jiný. "Pouhou" výměnou za jiný kus se ti záruka nezačne počítat znovu od nuly.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 8:20 am
od murder
M29 doporucuji podivat se do obcanskeho zakoniku. Na soucastky vymenene v ramci zaruky bezi zarucni lhuta 2 roky. Pokud tedy vymeni cely telefon bezi nova zaruka na prokazani staci servisni list kde je ona vymena zminena.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 8:44 am
od kotelník
Ano, nepocita se nova. Resil jsem s technikem ceskeho servisu a rekl mi to same a jeste dodal, ze zaruka na novy je (ted si nejsem jisty) 3 nebo 6 mesicu, takze kdyz je kratsi doba do uplynuti 2 let od nakupu, prodluzuje se tak, aby tato zaruka byla splnena.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 8:49 am
od Metalgirl
Ono záleží totiž, jestli se mění celý iPhone nebo jen základní deska, tak to tu psal pán z Britexu, ale dle mého názoru to je odbrbávání zákazníka. Dostaneš prostě nový kus, máš nárok na novou dvouletou záruku. Zákon mluví jasně a servisy a i obchodníci si můžou vymýšlet, co chtějí, nové IMEI nový přístroj. Jen se člověk nesmí nechat odbýt no.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 10:35 am
od murder
Řešíte stále co vám řekl nějaký technik servisu, jsou školeni na opravy ne na znalost zákonů. Lidi proberte se konečně a řiďte se zákony dané země, hledal jsem je pro nějaké fórum nedávno a hledat je již nebudu, hledejte sami internet je toho plný. Jednoznačně je tam napsáno, že na vyměněné díly je nová záruka 24 měsíců. Platí v ČR i SK (ono je to podřízeno Evropskému právu...)
Metalgirl - ono i když vymění jen základní desku, tak na ni běží záruka 24měs. Což je dá se říct podstatná část telefonu která může odejít. Dám ještě jiný příklad, odejde homebuton, v servisu vymění jen ten, tak na telefon se prodlužuje záruka jen o dobu co byl v servisu, ale na HB běží 24měsíců. Vymění SWAP (telefon má nové IMEI - jednoznačně nový, byť třeba repasovaný, kus) tak běží na celou jednotku záruka 24 měsíců. Vím, že ty to víš, ale pro ostatní...

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 10:52 am
od Metalgirl
murder: Dobře jsi to napsal. :good:

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 10:56 am
od kotelník
Stejne kupujeme nove iphony po roce, maximalne po dvou, tak proc to resit :-D :-D

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 12:22 pm
od Metalgirl
Jenže ostatní elektroniku a další věci nekupuješ jen na rok, nebo ty snad měníš každým rokem televizi, pračku, ledničku atd.? Tady jde vidět, jak v takových věcech je náš národ blbý a laxní, na co to řešit a bla bla a pak se diví všichni, že obchodníci s námi pravidelně vydrbávají, no bodejď, blbce se dá vždy odrbat. Nezájem naší společnosti ke všemu vede jen k vyšším cenám na našem trhu (od potravin až po spotřební elektroniku, napříč celým trhem) a k rozvoji nekalých praktik některých obchodníků, taky proč ne? Když to nikdo neřeší, nikdo se nestará atd. Stačila mi ta moje diplomová práce, kterou jsem dělala, většina neznala svá práva jako spotřebitele. Jediné, co věděli snad skoro všichni bylo to, že na spotřební zboží je zákonná záruka dva roky, jenže to je málo, hodně málo. A tak se tu nechejme dál odrbávat, nechejme námi zametat, však co, není třeba řešit.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 12:39 pm
od kotelník
A nekteri vedi az moc dobre a v poslednim mesici zaruky najdou problem, jen aby dostali novy, nalesteny kousek. A nove dva roky? To nedava vubec smysl. Naopak je to totalni kravina.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 12:42 pm
od Metalgirl
No není, obchodníkova starost je ta, aby prodával takové zboží, které ty dva roky vydrží (jestli pak umře přesně den po uplynutí záruky, to už je jiná písnička), je to dobře, protože obchodníci se tím pádem musí snažit nabízet kvalitní zboží. Takto by obchodníci prodávali šunty, které by lidem odcházely po pár měsících a co teď s tím, zaplatils, doma máš nefunkční šunt, který bys reklamoval dookola a co teď. Kdyby ani nebyl strop, kolikrát můžeš reklamovat stejnou vadu, než máš nárok na vrácení peněz, či 4 různé vady a nárok na vracení peněz, tak bys měl zboží častěji v servisu, než bys ho užíval. Samozřejmě je pravda, že se najdou i takoví, kteří toho budou chtít využít, ale zase v servisech nejsou blbí.
Navíc když dostaneš nový kus a záruka by dobíhala jen posledního půl roku a vada se ti na novém kuse projevila za 3/4 roku, tak co teď? Proto je logické, že na nový kus se dává nová záruka.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 12:56 pm
od kotelník
Ano na novy kus je 6 mesicu, tedy kdyz je lhuta do vyprseni dvou let kratsi, tak se o toto prodlouzi...

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 1:22 pm
od murder
Kotelniku pletes se, je to tvuj boj, ale prosim te nemat ostatni kolem tebe...

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 1:43 pm
od Metalgirl
kotelník píše:Ano na novy kus je 6 mesicu, tedy kdyz je lhuta do vyprseni dvou let kratsi, tak se o toto prodlouzi...

Já tu nemluvím o nějakých 6 měsících, mluvím o tom, že se ti pokazí zboží dejme tomu 3 měsícem před vypršení záruční lhůty, 6 měsíců před vypršením záruční lhůty nebo 9 měsíců, to je prostě fuk a ty dostaneš nový kus, tak musí běžet záruka nová, protože vada se ve zbývajících měsících do vypršení záruční lhůty (je jedno, kolik jich bude, záleží kdy ti to vyměnili) neprojeví a projevila by se po delší době a co teď? Jak bys to pak reklamoval? No měl bys smůlu. Proto je logické, že lhůta běží znovu od dvou let na nový kus.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:17 pm
od kotelník
logické to vůbec není. Výrobce ručí, že jeho výrobek bude funkční dva roky, ne 3,5 či 4. Jedna kupní cena, tedy dva roky. Ano, souhlasím s příspěvkem nad námi, že tak by to bylo až ve chvíli, kdyby se vrátili peníze a já šel koupit nový kousek. Proboha zamysli se nad tím. Zákony tady předhazujte jak chcete, ale žádny ze servisu neuvádí do protokolu o opravě výměna mobilního telefonu, ale např výměna swap, nebo přístrojové desky. A mimochodem, pro některé servisy je směrodatné datum, kdy byl aktivován, dívali jste se někdo, když jste dostali nový kus, jaké datum tam je? Mluvím o stránkách applu na ověření záruky, odkaz hledat zbytečně nebudu...


S tímto příspěvkem maximálně souhlasím
M29 píše:
vrty píše:A ještě jedna drobnost, po každý, když ti dají nový přístroj (s novým IMEI) tak se ti automaticky prodlužuje zase na dva roky záruka ode dne, kdy sis ten přístroj převzal.


Tak tohle je zcela zavádějící blbost.

Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl přístroj v opravě. Resp. o dobu, než byl vyměněn za jiný.

Pokud bys chtěl znovu čerpat 2letou záruční dobu, musel bys za přístroj dostat peníze zpět a koupit jiný. "Pouhou" výměnou za jiný kus se ti záruka nezačne počítat znovu od nuly.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:34 pm
od murder
Prosíííím než se budeš hádat a dokazovat si pokřivené ego, podívej se do příslušného zákona a nepiš bludy. Chlapské je uznat chybu nebo neznalost, hádají se jen hlupci. Je to napsáno pod příslušným paragrafem zcela srozumitelně, píši ti i v odpovědi na tvé ujišťování v SZ, paragraf je napsán zde na fóru i s příslušnou citací, psát kde, nebo opětovně citovat ti opravdu nebudu, zcela úmyslně, pro tvůj postoj.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:36 pm
od Jadro
Takze budes mit zavadu tyden pred vyprsenim. Oni to vyresi vymenou. Za 14 dni ti ny vymeneny telefon odejde vyrobni vadou. Podle toho co tvrdis mam smulu? Kravina ;-) Nove zbozi, nova zaruka... Kdo to nedodrzuje, porusuje zakon.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:37 pm
od kotelník
čti pořádně, zde platí oněch 6 měsíců...

murder píše:Prosíííím než se budeš hádat a dokazovat si pokřivené ego, podívej se do příslušného zákona a nepiš bludy. Chlapské je uznat chybu nebo neznalost, hádají se jen hlupci. Je to napsáno pod příslušným paragrafem zcela srozumitelně, píši ti i v odpovědi na tvé ujišťování v SZ, paragraf je napsán zde na fóru i s příslušnou citací, psát kde, nebo opětovně citovat ti opravdu nebudu, zcela úmyslně, pro tvůj postoj.


můj postoj je takový, že náš trh je tak debilní jen z toho důvodu, že lidi, pokud jde o něco takového, tak znají zpaměti příslušné zákony, ale pokud jde o přestupek kohokoli z nás, tak neznám,neřekli, nevím... Každý si tady jen hlídá jak je možné koho ojebat. Mé ego je naprosto v pořádku, nicméně o tom Tvém krapet pochybuji...

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:39 pm
od Jadro
Mas v tom trochu bordel. 6 mesicu je zaruka na praci (na opravu).

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:40 pm
od kotelník
nene, nemám v tom bordel...jakože záruka na to, že jdou do skladu a donesou nový telefon? tak to pak jo, to dává smysl...

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 6:55 pm
od murder
Zbytečné i podle reakce v SZ má kotelník zcela jistě nějaký osobnostní problém.
Pro klid diskuze navrhuji nadále nereagovat na zoufalé výkřiky. Toto je mou poslední reakcí na klamajícího kotelníka, asi naletěl díky své neznalosti zákona, tak chce aby trpěli i jiní.
A poslední radou na toto a jiná témata týkající se reálného života, pokud si nejste v čemkoliv jisti využijte síly internetu například tím, že si najdete v příslušných zákonech řešení a trvejte na jejich dodržování, budete žít spokojeně bez zbytečných nervů a výdajů.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 7:05 pm
od kotelník
ty jo, přes internet je každý silák, že?... Ne, já jsem nikdy nenaletěl, protože žádný iPhone jsem takto dlouho ani neměl, vždy jsem v pohodě prodal a naštěstí poslední reklamace jsem řešil u iPhonu 3G.

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 7:32 pm
od SteveJSF
Vidím zde opět ohnivou debatu kolem záruky reklamovaných iPhonů. Už tady něco takového bylo a doporučuju to dále nerozebírat, ovšem taky nikoho neurážet. Je úplně zbytečné se tu obouvat do kotelníka, který o tom evidentně něco ví a má něco načteno, takže urážky od ostatních jsou až trapné. Sami všichni víme, jak to v té naší skvělé zemičce funguje, hraje se tu na silnějšího a slabšího, na drzejšího a slušnějšího, všechno je to o slovíčkaření a neuvádění důležitých věcí tak, aby to bylo vidět nebo aby to bylo srozumitelné. Výsledkem je pak i to, že tu může být člověk, který po roce a půl vyreklamuje svůj iPhone a získá novou 2-letou záruku, ale stejně tak i takový, který ten svůj "druhý" iPhone po roce reklamuje neúspěšně. Každý se může tlouct do hrudi a vykřikovat něco o své neomylné pravdě. Přitom možná jen vyhrál nebo prohrál svoji malou bitvu, ať už byla pravda kdekoliv. Dosud tu nikde tyto případy nebyly mediálně a právně probrané, proto se na to tady mezi námi vykašlete a mějte se rádi (bez množení).

Všichni (nebo hodně z nás informovaných) má v povědomí 2-letou záruku, stejně tak i 6-měsíční záruku při opravě apod. Obdobně ale nikdo nemá srozumitelně česky napsáno, že jeho oprava byla vyřízena výměnou za nový přístroj s novou dvouletou zárukou. To je holt ten náš skvělý Kocourkov - lidé pak neví na čem jsou a my se tu pak kvůli tomu můžeme sežrat.

Takže schovejte své světelné meče a chovejte se k sobě slušně. ;-)

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 7:40 pm
od M29
Teda nechápu, proč do sebe tak šijete, co člověk to názor, nic proti tomu.

Metalgirl - Co musí a nemusí, to je věc Obchodního, resp. Občanského zákona, který to řeší. A pokud má někdo pocit, že výklad je nejednoznačný a obě strany sporu, tj. prodejce vs kupující, se neshodnou, pak je tu soud, který to rozštípne. To je realita.

Jinak si pleteš pojmy s dojmy. Prodejce, to je obchodník, takže prodává to, co po něm zákazníci chtějí a za cenu, jakou jsou ochotni zaplatit, ať je to šmejd, nebo ne. Naopak výrobce je ten, kdo by si měl za kvalitou svého výrobku stát. Prodejce by samozřejmě měl být ten, kdo prodává jen to nejlepší za nejlepší cenu, bohužel dnes je situace na trhu takové, že NEexistuje, tzv. věrný zákazník, o kterého by se prodejce staral a opečovával by ho. Naopak, zákazník jde ve valné většině tam, kde mu dají nižší cenu. Talže ve svém důsledku si za to můžeme my (zákazníci) sami. Proto je tu tolik problémů ohledně nekvalitních výrobků a netýký se to jen LCD, nefunkčních tlačítek apod. Nejhorší je, že to ani není poplatné jen ČR, ale celosvětově. Imperialisté (sorráč za terminus technicus) dovolili "zničení" značek, tj. záruky kvality, levným čínským výrobcům, kteří bez ostychu kopírují kdeco a za desetinu ceny. atd. atd.

Skončeme debatu, nevedoucí nikam a možná jen filosofujme nad tím, kam ten svět spěje, ale neurážejme ostatní pro jejich jiný názor. Ohledně reklamace, se držme Obchodního zákoníku, který praví:

1. Záruční doba začíná běžet až od převzetí věci kupujícím, tedy nikoliv například datem výroby spotřebiče.
2. Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy byl kupující po skončení opravy povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Tj. Záruka se prodlužuje o dobu, kdy byl výrobek v reklamaci.
3. Zkuste si přečíst: § 627 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, § 19, § 24 odst. 7 zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele

Re: Reklamace iPhonu přes Český Servis

Napsal: ned bře 31, 2013 7:40 pm
od kotelník
Ano Steve, souhlasím a děkuji

M29 také děkuji za relevantní odpověďi společně se Stevem