Rony, srovnání s Fabií se bát nemusíš, ve všech ohledech (snad kromě servisních nákladů) tě BMW doslova nadchne (alespoň já to tak mám).
Co se poruchovosti týká, je to silně individuální, jako u každé jiné značky. Mám jednoho zákazníka, co jezdí snad osmi-letým 320i, najeto má přes 240 tisíc km a říkal mi, že nic zásadního opravovat nebo měnit nemusel. Na druhé straně strýc si koupil fungl novou 535 a během prvního půl roku mu už povyměňovali snad půl auta, co se mohlo pos®at, to se taky pos®alo. Celý život měl baworáky, ale tento byl prý jeho poslední
Takže asi tak. Setkal jsem se i s názorem, že BMW je značka, která dělá vynikající auta, ale tak na první 3 roky. Potom prý auto začne chtít vyměňovat kde co. No, už jen kvůli sobě doufám, že to není pravda
Můj názor (a netvrdím, že správný) je, že auta ve stejné třídě a stejného obsahu mají provozní náklady plus mínus podobné. Samozřejmě čím více přetechnizované auto, tím větší pravděpodobnost, že se něco pokazí a bude to stát balík.
Udělej si čas, zajdi k dealerovi BMW a nech se svézt (doba se už zlepšila a většinou tě nechají i řídit). To ti dá mnohem víc, než tuny textu na internetu. Už během několika minut poznáš, zda ti dynamika i papírově slabšího motoru vyhovuje a nebo ne. I když uvažuješ (alespoň jsem to tak pochopil) o starším modelu, extra zásadní rozdíl v motorech u nového a 5 let starého nebude.
Když to alespoň splní tvá očekávání, požádej nějakého kamaráda, co BMW nebo autům obecně rozumí a vyzná se, aby ti pomohl s výběrem už u konkrétního kusu, který chceš koupit.
Víc ti neporadím, můžeš koupit auto, který ti bude dělat jen a jen radost, a stejně tak můžeš narazit na zmetek, který z tebe bude jenom tahat peníze a ze života ti udělá peklo - stejně jako u všech produktů, které se skládají z tisíce součástek.